Je bez diskuze, že čím lépe vypadá interiér prodávané nemovitosti, tím lépe pro prodávajícího. Jak je možné, že hezky vypadající byt může zvýšit cenu řádově o desetitisíce?
Popelka byla obyčejná, trochu ušmudlaná holka, o kterou by princ asi ani pohledem nezavadil. Ale když si omyla tváře, učesala vlasy a vzala hezké šaty, všichni o ní mluvili jako o neznámé princezně.
je to sice jen pohádka, pravdou ale je, že hezké a upravené dělá lepší dojem než tuctové, nebo dokonce umouněné. O nemovitostech, kde jde nejen o peníze, ale i o emoce a první dojem, to platí dvojnásob.
Homestaging je služba, která se starého, omšelého interiéru dokáže pomocí pár triků vykouzlit atraktivní interiér, po kterém budou kupci vzdychat. Zatímco v USA jde o běžnou službu, již využívají takřka všichni prodejci a realitní kanceláře, u nás její přednosti teprve objevujeme.
Profesionál, který přijde do bytu, okamžitě vidí, co je třeba v interiéru upravit tak, aby byl pro zájemce přitažlivý. V první řadě je nutné schovat všechny osobní věci současných obyvatel, otevřít prostor, odstranit staré a nevábně vypadající kusy nábytku, vhodně rozmístit dekorativní předměty (např. vázy s umělými květinami, ošatky s maketami ovoce atd.) a případně „vyretušovat“ ošklivá místa na stěnách apod.
Nevěříte, že to funguje? Ale ono to skutečně funguje. Když totiž zájemce přijde na prohlídku bytu, v první řadě uvažuje, jestli se mu v něm bude dobře bydlet, jestli v něm bude šťastný. Začne si v něm představovat svůj každodenní život. Když mu jeho představy ale nabourají např. zubní kartáčky stávajících majitelů na umyvadle nebo časopisy a jiné osobní věci v obývacím pokoji, prostor se mu odcizí. Kupec zkrátka musí mít dojem, že byt je připravený k nastěhování.
Pokud stále nevěříte, ověřte si to na sobě. Podívejte se na fotografie srovnávající byt před zásahem homestagera a po něm. Představte si, že jste zájemce o koupi a nechte na sebe interiér z fotografií působit. Určitě uznáte, že homestageři znalí designu a psychologie prodeje dobře vědí, co mají dělat.
Podrobnější tipy homestagerů na zatraktivnění prodávaného bytu přineseme opět v některém z dalších článků.