Jestliže uvažujete nad prodejem svého domu, bytu či pozemku, nepřemýšlejte dlouho. Nyní je správná doba. Výhody na své straně však prodejci nemusejí mít na dlouho.
Pro realitní trh jsou příznačné časté výkyvy. Přesto už od roku 2013 ceny nemovitostí jen rostou a za poslední zhruba dva roky vystoupaly tak vysoko, že odborníci polemizují, zdali jde o realitní bublinu, která brzy praskne, nebo se jen ceny českých realit dorovnávají na úroveň těch ostatních.
Je nicméně jasné, že k prodeji domu, bytu či pozemku je vhodná doba právě teď a pokud nad takovým obchodem uvažujete, neváhejte dlouho. Ať je růst cen způsoben čímkoli, existuje spousta faktorů, které mohou zapříčinit nenadálý pád.
Ačkoli se už delší dobu hovoří o zdražování hypoték a zpřísnění podmínek pro jejich udílení, není zatím situace tak vážná, aby negativně ovlivnila obchod s nemovitostmi. Úroky hypoték jsou zatím stále relativně příznivé, zájemcům o koupi bytů a domů nahrává i dobrá ekonomická situace. Těch, kteří by si koupi nového bydlení nemohli dovolit, není zas tak moc.
V neposlední řadě tu je velmi silná kupní síla v podobě investorů. Lidí, kteří chtějí výhodně uložit úspory do realit, je stále víc.
Že má smysl prodat právě teď, dokládají i statistiky realitní kanceláře Dachi. Podle nich se nemovitosti prodávají daleko kratší dobu, než tomu bylo v uplynulých letech. Potvrzují to i data portálů inzerujících nemovitosti. Podle nich se nemovitost prodá v průměru do jednoho měsíce, jen dvě procenta nemovitostí na kupce čeká déle než tři měsíce. O něco rychleji se přitom prodávají byty než domy, jde ale o rozdíl v řádech dnů.
Každý dům, byt i další nemovitosti mají osobitý charakter a k prodeji se musí přistupovat individuálně. Ať už jde o stanovení ceny či vyzvednutí předností před zájemci. Pro výhodný prodej je zkrátka potřeba dobrý marketing.
Nechte si poradit od zkušených odborníků! Poradci realitní kanceláře Dachi, která (nejen) na olomouckém trhu působí přes 25 let, vám pomohou a zvolí nejlepší strategii k prodeji právě vašeho domu, bytu či pozemku.